Fotografie w formie limitowanych, sygnowanych i numerowanych odbitek są dostępne przez galerie które mnie reprezentują. Odbitki wykonane są pod moim autorskim nadzorem na papierach archiwalnych, które spełniają wymogi stawiane fotografii kolekcjonerskiej i muzealnej. Dla fotografii wykonanych do 2016 roku proporcje obrazu wynoszą głównie 6:4, a następnie 6:4,5 w związku ze zmianą technologii fotograficznej. Wysokość odbitki wynika z proporcji obrazu. Dla czytelności katalogu formaty prezentowane są wspólnie, na przykład 60x45 cm | 60x40 cm. Edycje zawierają różne formaty, są edycjami łącznymi a ich nazwy zainspirowane są międzynarodowym alfabetem korespondencji lotniczej.
WSPÓŁCZESNE EDYCJE
- Echo: 7+2AP
Edycja łączna dla obu formatów.
60x45 cm | 60x40 cm (tylko trzy pierwsze odbitki są dostępne w tym formacie)
120x90 cm | 120x80 cm (wszystkie odbitki dostępne w tym formacie)
- X-Ray: 3+1AP.
Tylko dla niektórych fotografii.
- Unique.
Unikat. Tylko jedna odbitka, bez AP (Artist Proof)
WCZEŚNIEJSZE EDYCJE i PROJEKTY
- Alpha: 7+2AP
Edycja łączna, odbitki w różnych formatach o szerokości minimalnej 100cm po dłuższym boku.
- Bravo: 3+2AP*
Edycja łączna, odbitki w różnych formatach o szerokości maksymalnie 75cm po dłuższym boku.
- Projekt OVER
Odbitki oferowane wg poniższej struktury:
75x50cm, 7+1AP
105x70cm, 5+1AP
150x100cm, 3+1AP
225x150cm, 1+1AP
Jesienią 2021 roku zredukowałem powyższe nakłady do jednej łącznej edycji 7+2AP, z zachowaniem struktury wyjściowej. To oznacza, że w formacie 75x50 cm dostępnych jest maksymalnie 7 odbitek, w formacie 105x70 cm maksymalnie 5, w formacie 150x100 cm maksymalnie 3, w formacie 225x150 cm tylko jedna odbitka, ale suma wszystkich odbitek we wszystkich formatach nie przekracza 7 kopii. Nie każda fotografia z projektu OVER oferowana jest we wszystkich formatach. Redukcja nie dotyczy kompozycji: OVER#51, OVER#52. Decyzja zbieżna jest z powodami redukcji edycji Bravo, opisanymi poniżej:
*edycja Bravo - zasady redukcji.
Uwielbiam duże odbitki. Są przedłużeniem wrażeń z lotu, w nich oddany jest świat który widzę i czuję gdy lecę. Jednak nie wszyscy kolekcjonerzy posiadają warunki na ekspozycję wielkoformatowych fotografii. Z myślą o nich powstała edycja Bravo, w nakładzie 7+2AP, z kilkoma wyjątkami nakładów 30 sztuk. Edycja ta powstała w czasach przed erą dronów, gdy byłem reprezentowany przez wiele regionalnych galerii, a rynek nie był tak zglobalizowany jak dziś.
Obecnie mam przyjemność współpracować z galeriami biorącymi udział w najważniejszych targach i wydarzeniach fotografii kolekcjonerskiej takich jak: Paris Photo, Photo Basel, Photo London, Unseen, PAN Amsterdam, AIPAD. Budujemy długoterminowe strategie i działania, wspólnie dążymy do podkreślenia unikalności spojrzenia i odwzorowaniu tej unikalności w ofercie na rynku sztuki. Jesienią 2021 roku podjąłem decyzję o zmniejszeniu nakładu w Edycji Bravo do 3+2AP we wszystkich sytuacjach, w których jest to możliwe. I nie mogę się doczekać momentu, w którym wszystkie te odbitki będą wyprzedane i a ja będę mógł skupić się wyłącznie na lataniu i tworzeniu kolejnych projektów.
Mój lot trwa. Dążę do momentu, w którym jeden lot zaowocuje jedną unikalną odbitką, która zawierać będzie w sobie wszystkie emocje, przeżycia, refleksje i magię których doświadczam będąc tam w górze. Odbitka jest dla mnie jak artefakt powstający w niebie, z którym wracam na ziemię.